WOMEN DESIREE : INFO WD : ARBUTIN BAHAN HEBAT DALAM WD







Arbutin adalah ekstrak bearberry. Fungsi utamanya adalah digunakan sebagai kandungan yang boleh mencerahkan dan melicinkan kulit dengan secara berkesan.

Arbutin adalah agen pemutih kulit yang sangat popular di Jepun dan negara-negara Asia untuk pigmentasi de-kulit. Apabila kulit terdedah kepada sinaran UV yang mana akan menyebabkan berlakunya bintik-bintik hitam, arbutin akan bertindak untuk menghalang berlakunya melanin dan penggelapan tona/warna kulit.

MANFAAT Arbutin kepada KULIT:

⤵⤵⤵⤵⤵

[1] Arbutin melindungi kulit daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas.

[2] Arbutin menghalang pembentukan pigmen melanin dengan menghalang aktiviti tyrosinase.

[3] Arbutin boleh digunakan untuk menahan virulensi patogen bakteria dan untuk mencegah pencemaran bakteria.

[4] Arbutin juga digunakan untuk merawat radang alahan kulit.

[5] Arbutin digunakan untuk menghalang pigmentasi dan bintik-bintik, memutihkan kulit dengan cantik, merawat kulit rosak akibat terdedah dibawah sinar UV dan mengawal melanogenesis.

Ternyata arbutin mempunyai banyak manfaat dan ia merupakan sebatian yang tidak berbahaya. Arbutin adalah sangat bagus digunakan dalam produk kosmetik dan produk penjagaan kulit, namun perlu mengikut dos yang seimbang. Sebagai pengguna, kita mestilah bijak dalam menentukan produk yang mempunyai bahan yang selamat atau sebaliknya.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Ya Allah, Murahkan Rezeki Bagiku .... " Ya Allah, apabila rezekiku ada di langit, maka turunkanlah, apabila di dalam bumi maka keluarkanlah, apabila di laut maka naikkanlah, apabila jauh maka dekatkanlah, sekiranya dekat maka permudahkanlah, dan sekiranya sedikit maka perbanyakkanlah dan sekiranya sedia banyak maka permudahkanlah untuk mendapatkannya , juga berilah keberkatan terhadap rezeki tersebut dan berikanlah rezeki padaku sebagaimana yang kujangka, dengan rezeki yang halal dan baik, serta banyak lagi keberkatan sehinggakan kutidak memerlukan sesiapa selain dari-Mu, dan jadikanlah kedua tanganku ini berada di atas dengan suka memberi dan menderma, dan jangan jadikan dua tanganku ini di bawah dengan suka meminta-minta, sesungguhnya Engkau amat berkuasa ke atas setiap sesuatu "